De elephanttrail en het Daanpark - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu De elephanttrail en het Daanpark - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

De elephanttrail en het Daanpark

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

22 December 2016 | Taiwan, Taiwan

Vandaag is de dag wat langzamer van start gegaan. Na alle afspraken van afgelopen dagen komen we wat moeilijker uit de startblokken. Maar aan de andere kant ook prima zo'n moment er tussen. Voorlopig onze laatste dag in Taipei. Morgen vertrekken we richting Hsinchu (de stad waar Robin geboren is) en aansluitend naar Taichung (de stad waar Danielle geboren is). De weersvooruitzichten voor vandaag zijn duidelijk anders dan die van de afgelopen dagen. Er staat voor de hele dag 90% regen in de verwachtingen. En tot een uur of 11 klopt dat ook wel, we zien vooral de regen naar beneden gekomen. Een extra reden om het wat langzamer aan te doen. Maar we willen ook niet de hele dag op de hotelkamer doorbrengen dus vertrekken we met de regenjassen in ons rugzakken richting het metrostation. Op het moment dat we buiten komen is het bijna helemaal droog. Er valt af en toe een spetter en de zon doet zijn best om door de wolken heen te dringen. Het is dan ook nog steeds 22 graden. De elephanttrail staat op het programma. (Met dank aan Dorien voor de tip). Deze trail loopt, hoe voorspelbaar, over de elephantmountain. Deze berg ligt achter de 101 en is een tropisch paradijsje. Er liggen aangelegde trappen en paden zodat het relatief makkelijk te lopen is. Iedere paar honderd meter zijn er wel uitzichtpunten over de stad, de 101 of over de berg. Na dagen in de drukte van de stad is het heerlijk om even in een wat andere omgeving te zijn. Alhoewel de rand van de stad echt onderaan de berg ligt hebben we echt de indruk midden in de natuur te zijn. We zien mooie planten, vlinders en enorme spinnen. (Vraag maar aan Danielle, opeens ben ik een grotere held dan zij.....). Op de berg zijn op verschillende plaatsen mensen bezig met het doen van de oefeningen. Een van hen spreekt Danielle aan en begrijpt maar niet dat zij geen Chinees spreekt. Nadat ik hem probeer duidelijk te maken dat ze alleen Engels spreekt dringt het pas tot hem door dat ze hem echt niet verstaat.Er zijn eerder al wel momenten geweest waarop de kinderen in het Chinees worden aangesproken, maar deze meneer hield het tot nu het langste vol. Na ruim anderhalf uur komen we weer onder aan de berg aan en zakken we even neer op een bankje met een ijsje en iets te drinken. Vervolgens met de metro richting Daan Park. We weten niet wat we te zien krijgen, maar ja je moet toch wel naar het park wat vernoemd is naar je dochter. :-). En overigens niet alleen het park, maar ook het metrostation is naar haar vernoemd. Met als klap op de vuurpijl een eigen parkeergarage waar heel veel rode Suzuki alto's inpassen. Het blijkt opnieuw een mooi park te zijn midden in de stad. Helaas gaat het nu wel regenen en hebben we de regenjassen nodig. Maar ondanks dat hebben we een mooie wandeling in het park kunnen maken en is de palmentuin mooier dan de palmentuin in Paramaribo. Na het park gaan we met de metro weer verder, terug naar Chang Kai Shek memorial hal. Onderin het gebouw is een tentoonstelling over Chang Kai Shek en zijn er 2 mooie auto's te bewonderen waar hij gebruik van gemaakt heeft. Op het moment dat we daar aan komen is het weer droog, maar is er wel een windje opgestoken. Voor het eerst denk ik dat de temperatuur onder de 20 graden is gezakt. Na de tentoonstelling nog een wandeling van een half uurtje terug naar het hotel. Daar zakken we allemaal onderuit met vermoeide voeten.
Vanavond hebben we nog even een extra tas gekocht om de kado's die we hebben gekregen van het kindertehuis en de familie van Robin mee te kunnen nemen. Aansluitend zijn we gaan eten bij een pastarestaurant, waar ze op Chinese wijze Italiaans eten serveren. Heerlijk!
Nu zijn de tassen ingepakt en schrijf ik dit verhaal. Zo nog even de foto's toevoegen en dan is de dag ook echt weer om.

• 22 December 2016 - 16:54

Alice :

Dit klinkt als een heerlijke vakantiedag. En een beetje regen mag de pret niet drukken.

• 22 December 2016 - 17:15

Astrid:

Lekker even zo'n relaxte dag, en wat een mooie foto's. De natuur is zo te zien prachtig in Taiwan!

• 22 December 2016 - 20:38

Arianne :

relaxed verslag ; ) en prachtige foto's. Vooral de foto van jullie als gezin.

• 22 December 2016 - 22:39

Willeke:

Lieverds,

Wat een byzondere tijd maken jullie momenteel mee!
    En wat mooi dat we het mee mogen lezen!
    Geniet van alle mooie en ontroerende momenten,
    Liefs en Blessingssz!
    Ad, Willeke, Letitia en Eva

• 23 December 2016 - 18:44

Linda:

Wat een mooie foto's ! Ziet er prachtig uit.