Rond het hotel - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Rond het hotel - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Rond het hotel

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

30 December 2016 | Taiwan, Taiwan

Vandaag geen uitstapjes met de chauffeur, maar een dag naar eigen invulling rond het hotel. Daarom allereerst maar een dagje wat langer aan het ontbijt zitten en de dag op het gemak starten. De andere dagen is het altijd op basis van de klok dat we ons "moeten"melden om op weg te gaan. Na het ontbijt zijn we richting het strand gegaan aan de overkant van de straat. Hier in de buurt zijn het allemaal zandstranden tussen de blokken koraalrif. Op het strand ligt het ook helemaal vol met grotere en kleinere stukjes koraal in verschillende kleuren. Naast het zoeken naar schelpen en mooie stukjes koraal trekken Bert en Danielle ook de stoute schoenen aan om richting het water te gaan. Of beter gezegd de stoute schoenen uit. Zij wagen zich in de oceaan alhoewel het weer daar echt niet naar is. Nog steeds veel bewolking en wind. Robin en ik kijken toe en maken de foto's. Waarbij ik overigens teveel door het oog van de camera keek waarna ik vervolgens mijn bergschoenen vol water had staan.
Na het strand even douchen en omkleden en daarna naar de Starbucks voor warme koffie, thee en een broodje. De Starbucks zit in het hotel, dus ver hoeven we daar ook niet voor te lopen.
Na uitgebreid bij de Starbucks te hebben gezeten zijn we met zijn drieen (Bert, Danielle en Elza) richting de Frogrock gelopen. Althans, bijna helemaal gelopen. Er rijdt hier een shuttle, die je van de lobby naar de straat rijdt. Echt 5 minuten lopen misschien. Maar de shuttle is een golfkarretje waar Danielle als een klein kind helemaal blij van wordt. Dus als die dan toch voor de deur staat dan...... Deze rots ligt voor de kust en zien we uit onze hotelkamer. Zo hebben we ook al een aantal keren mensen zien staan onder aan de rots. Daar willen we ook graag naar toe. Na wat zoeken vinden we een wandelroute die ons naar de Frogrock leidt. Een wandelroute dwars door het koraalrif en langs de oceaan. Halverwege de route klimmen we over de rotsblokken richting het water. Daar staan ook twee vissers te vissen, maar zij dragen zwemvesten. Zo ver als zij staan gaan wij niet vanuit veiligheid. De oceaan is ruig en er draaien verschillende stromingen rondom het rotsblok waar de vissers op staan. Terwijl we daar zitten kijkt Bert wat om zich heen en vindt een grote schelp, zo een waar je de zee in hoort als je hem tegen je hoofd zet. Na een tijdje daar gezeten te hebben zijn we weer verder gelopen. Dan komen we op het pad nog een hele grote blauwe vlinder tegen. De vlinder blijft geduldig zitten terwijl Danielle van steeds dichterbij foto's maakt. We denken dat hij dood is, maar als we weg lopen proberen we toch even of hij nog leeft en dat is toch echt wel zo. Na een uurtje lopen komen we weer terug in het hotel. Na even wat gedronken en gegeten te hebben vervolgd de weg zich naar het zwembad. Bert heeft aan Robin beloofd om te gaan zwemmen in het buitenbad (het binnenbad blijkt helaas gesloten). Nou er zwom helemaal niemand in en binnen een paar seconden was duidelijk waarom. Het water in het zwembad is nog kouder dan het water in de oceaan. Na een snel baantje op en neer gezwommen te hebben gauw opwarmen in het bubbelbad en weer terug naar binnen. Tijd om even niet veel te doen, boekje lezen, filmpje kijken, appen, een dagelijks terugkerend ritueel.
Rond een uur of zes zijn we vervolgens de winkelstraat in gelopen om te gaan eten.Vanavond is het Thais eten geworden en het was opnieuw prima. Het eten met stokjes gaat ons steeds beter af, waar we ook eten. Nog even en dan moeten we weer leren om met bestek te eten :-).
Na het eten weer terug naar het hotel, en jawel opnieuw de quilty pleasure van Danielle, met het golfkarretje terug naar de lobby. Waarop ze zich afvroeg of ze niet tegen betaling zelf een ritje zou mogen maken over het terrein. Nee Daan......
Nu alles weer in de tassen ruimen en ons klaarmaken voor het vertrek morgen naar de volgende stop. Na Taipei in het noorden, de westkust en het zuiden, gaan we nu via de oostkust weer richting Taipei. We maken de komende week nog 2 tussenstops en hopen op woensdag 4 januari dan weer in Taipei aan te komen. We wensen iedereen vanaf hier alvast een leuke oudejaarsdag toe, wij gaan 7 uur eerder aan deze dag beginnen, dus straks ook 7 uur eerder beginnen aan het nieuwe jaar. Maar daarover morgen meer.

• 30 December 2016 - 23:10

Jan-Willem:

Beste allemaal,

Een hele goede jaarwisseling morgen! Mooie foto's!

mvg, JW