Kriskras door Taipei - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Kriskras door Taipei - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Kriskras door Taipei

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

21 Juli 2018 | Taiwan, Taiwan

Vandaag de dag iets later begonnen, we zaten om 9.15 aan het ontbijt. Deze keer een soort tosti, helemaal prima. Na een bezoekje aan de bakker voor broodjes voor later vandaag zijn we op weg gegaan. Allereerst naar Chiang kai shek Memorial hall. Het was ook vanmorgen weer mooi weer. We hebben de nodige foto's gemaakt en genoten van het grote plein, de mooie gebouwen en het park er omheen. Helaas was er werk in uitvoering en was er geen wisseling van de wacht, tot 31 augustus gesloten. Dat kunnen we helaas niet aan Dave en Babette laten zien. Wel nog even rondgelopen in het museum om een indruk te krijgen wie de goede man is en wat zijn rol is voor Taiwan. Na een lunch in de schaduw, omringd door meerdere eekhoorns, die graag een hapje mee kwamen eten, weer richting de metro. Daar kwam,en de eerste spetters naar beneden en werd al gauw een flinke regenbui. De volgende stop was het Daanpark. Maar toen we het metrostation uit kwamen kwam het met bakken naar beneden. Ook na een kwartier schuilen nog geen verschil. Daniëlle wilde zo graag het park nog een meer zien dat zij en Dave, gehuld in regenjas het park in gegaan zijn. Wij zijn vervolgens koffie en thee gaan drinken in het koffietentje bij het station. Na een minuut of 20 kwamen Daniëlle en Dave als verzopen katten terug. Nadat ook zij de koffie en thee op hadden werd het droog. Daar de conclusie van Daniëlle was dat het park helemaal niet zo mooi was als de vorige keer zijn we terug de metro in gegaan. De Longshan tempel was de volgende bestemming. Ook daar rondgekeken en foto's gemaakt. Helaas begon bet weer te regenen, gelukkig van korte duur deze keer. Op de weg terug naar de metro liepen we langs een podium waar kinderen aan het dansen waren. Een oudere heer maakte wat krukjes voor ons droog en wilde dat we gingen zitten. Konden dus niet meteen weer leg lopen. De volgende dansgroep waren dames en heren op leeftijd met een weinig inspirerende dans. Na daarna nog een dans uitgezeten te hebben zijn we toch maar weer verder gegaan. Opnieuw met de metro naar de volgende bestemming. Dit was de grote, mooie souvenirswinkel. We zij er met een aantal zaken weggegaan waaronder een mooi kunstwerk op zijde voor Daniëlle. Ze had er de vorige keer al naar gekeken en er spijt van dat ze niets gekocht had. Bij het afrekenen kreeg ze de nodige papieren mee voor de douane. Daarna door om iets te gaan eten, de wens was om te eten in een van de restaurants waar we vorige keer gegeten hadden. Het voordeel is dat je met een metrokaart de hele stad door kan, dus geen probleem. Gelukkig zat het restaurant er nog en smaakte het eten nog even goed. Ook hiermee was de dag nog niet te einde. De laatste halte voor vandaag was de ondergrondse shopping mall onder Taipei main station. Door een verkeerde afslag werd de loopafstand iets groter en onze voeten kregen het er al wel wat moeilijker mee. In de shoppingmall nog een aantal souveniertjes gekocht en rond gekeken. Daarna toch echt terug naar het hotel, nog een halte met de metro en dan nog een stukje lopen. Ook toen nog even wat regen, maar doordat in de winkelstraten er veel overlappingen voor de winkels zijn viel dat mee.
In het hotel was iedereen blij dat de schoenen uit konden en dat we de warmte weer van ons af konden spoelen. Daarna iedereen nog even zijn ding doen. Foto's uitzoeken, blog schrijven, appen met het thuisfront, filmpje kijken en een spelletje Skipbo. Morgenochtend starten we onze rondreis en komt Joe ons ophalen. We gaan deze keer eerst naar het noorden, richting het strand. Wat we onderweg tegen gaan komen, we zijn benieuwd. We gaan 8 hotels af, elk voor 2 nachten om dan daarna of voor 2 nachten terug te keren in Taipei.

• 21 Juli 2018 - 21:09

Sander:

Heb heel veel plezier komende dagen door Taiwan heen! Ik zal jullie blijven volgen!!!

• 23 Juli 2018 - 07:17

Elly:

Erg leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen. Veel plezier.