Shimen en zwemmen in de oceaan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Shimen en zwemmen in de oceaan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Shimen en zwemmen in de oceaan

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

23 Juli 2018 | Taiwan, Taiwan

Na een goede nacht in het Chill chillmhouse zijn we vanmorgen gestart met het ontbijt. Even wennen, het was de bedoeling dat we zelf voor ons ontbijt moesten zorgen. En dat ging niet helemaal vanzelf. Met name met de stroom die er steeds uitsloeg bij het zetten van thee en koffie. Maar met wat kunst en vliegwerk zaten we aan tafel en waren we op tijd klaar toen Joe weleer voor de deur stond. Vandaag een korte trip en vanmiddag even tijd voor on zelf. Sinds woensdag zijn we steeds onderweg en kunnen we best even een moment rust gebruiken. Allereerst zijn we naar de shelltempel gegaan. Een tempel die volledig versierd is met schelpen en koraal. Bijzonder om te zien en wat een werk zal dat zijn geweest. Helemaal met de hand gedaan. Het koraal is wel dubbel vind ik. Onduidelijk is in welke mate het gebruik daarvan voor schade aan de natuur heeft gezorgd. Inmiddels zijn ze in de buurt bezig met een nog veel grotere tempel. De afgelopen 6 jaar hebben ze besteed aan het bouwen van het karkas van de tempel en de bijgebouwen. En het versieren van de eerste verdieping met schelpen. Veelal gedaan door vrijwilligers en alleen als er donaties binnen komen waardoor ze verder kunnen. Daarna door naar de vuurtoren op het meest noordelijke puntje van Taiwan. In december 2016 stonden we op het meest zuidelijke punt, nu ruim anderhalf jaar later op het noordelijkste punt. Geen bijzondere gebouwen, maar wel leuk. We kwamen daar een muziekgroepen tegen van 4 studenten die een opname maakte van een stuk wat ze speelden. We hebben er even naar ze staan luisteren. Het was niet echt de bedoeling dat er publiek bij zou komen volgens mij, want er werd wat af gegiecheld door ze. Helaas konden we ze niet verstaan. Tot slot onze volgende stop iets verderop, een door de wind en het water gevormde boog in de rotsen voor de kust. Het zoeken naar schelpen en het klimmen op de rotsen had echter een grotere aantrekkingskracht. Daarna langs de 7-eleven om wat broodjes te halen en terug naar ons verblijf. Na de lunch besloot iedereen richting de oceaan te gaan om te zwemmen. Daniëlle en Dave hadden een bodyguard gevonden in het hotel en het meegenomen. Ze hebben twee uur lang op de golven plezier er van gehad. Daniëlle is in het voordeel dat ze zo licht is waardoor ze flink wat meters kon maken ermee. Robin en Babette vertrokken al weer snel en zijn met badkleding en al in het bad gaan zitten binnen. Een enorm bad waar je met zijn drieën in past (hebben we later nog even getest). Met uitzicht op het strand en de lucht. Daarna wat lezen, kletsen en tuttebellen. Opnieuw gaan eten in het eettentje twee deuren verderop en gezellig gekletst en gegeten. In de avond nog een aantal spelletjes Skipbo en toe was de dag al weer om. Morgen verkassen naar het volgende hotel.

• 24 Juli 2018 - 16:34

Maarten/Ria:

Zwemmen in de oceaan, zo heerlijk, ben een klein beetje jaloers!

groetjes van ons

• 24 Juli 2018 - 17:31

Annemarie:

Hoi allemaal,
    Leuk weer jullie Taiwan reis meebeleven! Een hele mooie reis met elkaar gewenst met veel mooie momenten. Geniet ervan!

groetjes, Marnix, Annemarie, Emily en Twan