Met de kabelbaan naar boven - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Met de kabelbaan naar boven - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Met de kabelbaan naar boven

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

29 Juli 2018 | Taiwan, Taiwan

Vandaag voor de eerste keer ontbijt in buffetvorm. Niet dat we er echte helden van werden. Het Chinese eten lieten we liggen en de toast, jam en gebakken eieren belandden op onze borden. Het ontbijt blijkt op de 9e verdieping te zijn, mooi uitzicht over het meer dus. De regen is weggetrokken en de lucht is weer blauw. Omdat we op 750m hoogte zitten is het net een beetje minder warm, echt fijn. We gaan vandaag met de kabelbaan richting een park met enerzijds heel veel informatie en nagebouwde huisjes uit de aboriginalcultuur en anderzijds een klein attractiepark. Dit laatste wisten we echter niet tot we bij de kabelbaan stonden. Het is slechts 5 minuten met de auto er naar toe rijden. We hadden het heel goed kunnen lopen maar Daniëlle is blij dat we met de auto gaan. Want het is volgens haar, de ervaring van vorige keer, een spinnenpad. We stellen dan ook maar niet voor om te gaan lopen. En eerlijk is eerlijk er zitten hier in de begroeiing enorme spinnen.
De kabelbaan is veel langer dan we dachten. Hij gaat allereerst omhoog om vervolgens nog weer een heel eindje te dalen. In het park, het eerste deel dus een soort openlunchtmuseum, lopen we rond, bekijken de huisjes en uiteindelijk ook een dansvoorstelling. Een kleurrijk geheel. Onderweg wordt er nog geoefend met een grote tol. Daniëlle heeft er lol in en het lukt haar om hem draaiend te krijgen. Daarnaast wordt er nog boog geschoten. Dave blijkt er de meeste oefening in gehad te hebben en schiet in de buurt van de roos. Daarna door naar het attractiegedeelte. Een soort Drievliet. We starten met zijn allen in een soort waterattractie waar je gelukkig maar beperkt nat wordt. Daarna gaan Babette en Robin naar de achtbaan, die volgens hun eigen omschrijving achteraf, je hoofd flink op en neer laat bewegen. Ook erg hoog gaat en meerdere looping en kurkentrekkers heeft. In het park geluncht met patat, kipnuggets en hamburgers. Best lekker na al die dagen rijst en noodles. Als laatste attractie naar de Californische splash. Nou een echte splash we zijn allemaal doornat. Maar leuk is het wel en met het mooie weer ook geen enkel probleem. Op de weg naar de uitgang nog een andere dansshow bezocht en toen weer met de kabelbaan naar beneden. Maar niet voor Daniëlle nog een tol heeft gekocht om mee te nemen naar het hotel en naar huis. Ze heeft de smaak te pakken.
Bij het hotel aangekomen koffie en thee gehaald en even anderhalf uur niks. Daarna nog even de straatjes en de winkeltjes in. We kopen mooie sjaals voor de familie van Robin, voor Babette en mij. Ook nu weer weinig zin om veel te eten. Opnieuw daarom fruit, pannenkoeken en wat patatjes gehaald. Omdat het lekker warm en droog is nu eten we op de trap bij het meer en genieten ondertussen van het uitzicht. Na nog wat rondgelopen te hebben allemaal weer richting het hotel om zoals elke avond allemaal ons ding te doen. Morgen vertrekken we weer naar onze volgende stop. Nog vier te gaan.

• 29 Juli 2018 - 16:08

Annick Vissers:

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken zeg! Geniet er van! Prachtig om te lezen!