Meishan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Meishan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Meishan

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

02 Augustus 2018 | Taiwan, Taiwan

De dag starten we met een Deens weer traditioneel ontbijt voor het platteland. Geen toast of brood dus vandaag. Gelukkig wel gestoomde broodjes en omelet, dus ook prima. Echter de waterige rijstpap laat ik graag aan mij voorbij gaan. Brrrrrr ik wil er liever niet eens naar kijken.
Na het ontbijt een klein regenbuitje en dan gaan we op weg voor onze eerste wandeling. De batcave, ook dit keer weer veel bergafwaarts, maar vooral met trappen. Maar zo de moeite waard. Het lijkt een geciviliseerd oerwoud. Het is rond de 30 graden, een vochtigheidsgraad van 90%, veel groene planten, maar toch een aangelegd pad. We staan na 1,5 km traptreden opeens bij een stromende rivier, hangbrug, kleine waterval en rotsen waar vleermuizen in de gaten hebben gewoond. Op geen enkele manier zou je dit verwachten. Daarna al die traptreden weer omhoog. We hebben allemaal een dieptereiniging ondergaan als we weer bij de bus terug zijn. We komen even bij, drogen onze gezichten af en stappen uiteindelijk weer in voor een volgende activiteit. Na slingerende bergweggetjes komen we opeens in een dorpje terecht met een enorme hangbrug. Vanaf de grond lijkt het alsof hij midden in de lucht hangt. Eenmaal op de brug hebben we een enorm uitzicht. Wow, onvoorstelbaar mooi. We zien tot twee keer toe een arend duikvluchten nemen met zijn uitgestrekte vleugels. Daarna vanaf de brug doorgelopen naar het dorp. En jawel opnieuw een kilometer lang klimmen en dalen met een flink aantal traptreden. Onze kuiten worden flink getraind. We lopen tussen oude theeplanten door en Joe laat zien hoe arbeidsintensief thee plukken is. Alleen de bovenste 3 blaadjes van een takje kunnen gebruikt worden en dat moet met de hand. In het dorpje lopen we het oude winkelstraatje door en zien overal kunst. We lunchen hier met beefnoodels en spinazie. Babette is inmiddels onze expert en geeft de ranking weer van alle beef-noodles die ze inmiddels gegeten heeft. Daarna nog even koffie en melkvee halen en dan weer richting de bus. De laatste stop voor vandaag is bij een uitzichtpunt hoog in de bergen. Als je geluk hebt hangen de wolken zo laag dat je dan over een wolkenveld kan kijken. Vandaag echter niet, maar dat levert wel mooie vergezichten op. Rond 16u zijn we weer terug bij de b&b. Iedereen heeft wel zin in een douche na vandaag. Dave en ik gaan daarna nog naar beneden waar, net als de dag ervoor, weer thee geschonken wordt. Zo leuk! Dit tref je nietnin de grote hotels die we vorig jaar als verblijf hadden. In de avond een restaurantje opgezocht om nog even te eten. Voordat we zijn gaan eten nog foto's gemaakt en krijgen we als souvenir twee soorten thee van hun theefarm mee. De foto's dienen als bewijs dat we er echt waren. Als ze die inleveren krijgen ze een tegemoetkoming in de kosten van de thee. In de avond leert Joe ons Taiwanees pokeren. We hebben nog flink wat oefening nodig om net zo goed te worden als hij. Al lukt het Daniëlle om 1 ronde te winnen. Daarna opnieuw Skipbo gespeeld. Joe is samen met Dave en mij het meest fanatiek en geniet als hij wint.
Morgen gaan we de bergen echt verlaten en terug naar de stad. Ik ben benieuwd hoe warm het er zal zijn. Afgelopen maandag was er een hittewaarschuwing die in principe tot en met mogen geldt. Gemiddeld 37 graden......

• 02 Augustus 2018 - 18:02

Maarten En Ria:

Wat zullen julie kuiten getraind zijn met zoveel oefening! Jullie hebben veel van het land gezien en leuke dingen gedaan! Morgen terug naar de hitte al is het hier ook 32 graden, maar wel een drogere lucht en dat scheelt.

groetjes van ons