Van Meishan naar Taichung - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Van Meishan naar Taichung - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Van Meishan naar Taichung

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

03 Augustus 2018 | Taiwan, Taiwan

Vandaag laten we de bergen achter ons en gaan naar een van de grote steden in Taiwan, te weten Taichung. Dit is de geboorteplaats van Daniëlle en eveneens de plaats waar haar moeder woont met haar gezin en de oom en tante van Robin wonen. Nu wonen er bijna drie miljoen mensen je zult ze dus niet zomaar tegenkomen op straat. Onderweg naar het hotel maken we een aantal tussenstops. Te beginnen in Lukan. Een oude plaats met oude straatjes en huizen. Vlak voordat we uitstappen valt er een flinke regenbui. Dit zorgt er, samen met de hoge temperatuur dat get enorm vochtig warm en benauwd is. We bezoeken er een huis wat ooit door een zeer rijke man kai gedaan is aan de regering. Nu is het in gebruik als museum en we zien diversebstukken die het verhaal vertellen van de manier waarop er vroeger geleefd werd in Taiwan, in de rijkere gezinnen. Daarna lopen we devstraatjes in en drinken om een beetje af te koelen een smoothie of thee met ijs. Daarna nog weer langs verschillende winkeltjes en nog steeds ontdekken we souvenirs die we een van allen mee willen nemen. Daniëlle vraagt zich al sinds de vorige reis af waar de lampionnen verkocht worden die we tegenkomen bij de tempels en restaurants. Joe neemt ons mee naar een winkel waar deze lampionnen met de hand beschilderd en verkocht worden.
Tevens komen we andere winkels tregen waar inventaris voor tempels wordt verkocht. Na de lunch, deze keer bij mc Donalds en even geen rijst en andere Chinese eigenaardigheden, vertrekken we richting Taichung. Danielle heeft hassr wens om opnieuw regenboogvillage te bezoeken gedeeld met Joe. Dus zo gezegd zo gedaan. Dave kijkt verbaasd als we er aankomen. Hij had een heel dorp verwacht, maar in werkelijkheid zijn het misschien vijf huisjes. Sinds de vorigfe keer is er veel opgeknapt en geschilderd. De "opa" die er schildert is er zelf ook en Daniëlle gaat met hem op de foto. Deze baan lijkt haar ook wel wat. Vervolgens de volgende wens inwilligen, een ijsje eten bij de authentieke ijsbaan. Check, kan ook weer worden afgevinkt op de wensenlijst. Daarna richting het hotel. Na het inchecken blijven Bert en Babette in het hotel. De rest gaat met Joe naar een nivhtmarket en komt met originele sportshirts thuis. De dag wordt als altijd afgesloten met Skipbo, deze keer vooraf gegaan door Taiwanees pokeren. En waar Joe had verwacht alles te winnen omdat wij het spel nog maar net kennen, lukt dat niet. Alle rondes worden door Daniëlle of mij gewonnen. Girlpower!!