Taichung en omgeving - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Taichung en omgeving - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Taichung en omgeving

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

04 Augustus 2018 | Taiwan, Taiwan

Na het ontbijt vertrekken we naar Goamei Westland. Een voor ons bekende plek. Voor de kust staan meerdere windmolens en een lange houten pier brengt je een eind richting de oceaan. Al is die nog veel lopen en niet te bereiken lopend. Maar om hier aan de stadse omgeving te ontsnappen een prima stop. Daniëlle maakt er de nodige foto's van allerlei krabbetjes en ik ga samen met Dave pootje baden. Het water komt niet verder dan onze enkels en is heel warm. Echt afkoelen lukt dus niet. Uitwaaien wel want er staat altijd wind. Met je gezicht naar het water lijkt het wel Nederland, de Flevopolder. Met het gezicht naar het land duidelijk Taiwan met zijn tempels.Daarna neemt Joe ons mee naar een vismarkt. Deze ligt naast de haven en de verse vis die er binnengebracht wordt, wordt daar weer verkocht. Erg leuk om over heen te lopen en de verschillende vissen en krabben te zien.
Daarna weer richting de stad om de wensenlijst van Daniëlle af te werken. We stoppen nog in een wijk waar heel veel jongeren samen komen op een soi et nivhtmarket, bij daglicht. Babette die gisterenavond niet mee was kan zo ook de sfeer proeven van deze markt vol met snuisterijen, kitsch spullen en eetkarretjes. Dan terug naar het hotel.
Na nog een uur voor ons zelf aangerommeld te hebben tijd voor de laatste wens, eten in een Hakkarestaurant. Ook hier weet Joe weer raad en brengt ons in een restaurant waar we heerlijk gegeten hebben. Joe weet inmiddels heel goed wat we lekker vinden en weet de juiste dingen te bestellen uit de voor ons onleesbare menukaart. Daarna terug naar het hotel met, je kunt het raden, als afsluiting een spelletje pokeren en Skipbo. Morgen staat de dag in hget teken van de ontmoeting met de familie van Robin. We zijn weer benieuwd hoe dit zal zijn.

• 04 Augustus 2018 - 18:25

Annemarie:

Jullie hebben weer heel wat beleefd de laatste tijd in Taiwan. Leuk om jullie belevenissen steeds te lezen hoor! Een hele fijne dag morgen, een mooie en gezellige ontmoeting gewenst! Heel bijzonder weer!

groetjes, Annemarie

• 04 Augustus 2018 - 18:45

Maarten En Ria:

Jullie hadden weer een afwisselende dag en heerlijk eten, wel gemakkelijk zo’n chauffeur want anders is de kaart onleesbaar! Morgen een fijne dag met Robins familie, wel spannend weer.
    Groetjes van ons