Ontmoeting familie Robin - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Ontmoeting familie Robin - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Ontmoeting familie Robin

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

05 Augustus 2018 | Taiwan, Taiwan

Vandaag staat in het teken van de ontmoeting met de familie van Robin. Het begint niet helemaal goed. Een half uur nadat we elkaar zouden treffen in de lobby zien we nog niemand. Bellen met het kantoor van Cathwell kkukt niet. Gelukkig komt er dan een mail binnen. Er blijkt nog een hotel te zijn met dezelfde naam te zijn. En daar is de sociaal werker met tante en oom. Ons wordt gevraagd om naar hetbhotel te gaan waar we gaan lunchen. Er worden taxi's besteld en tien minuten later zijn we al op de plaats van bestemming. We worden opgewacht door de 2 dochters van oom. Het is de zondag voor vaderdag en het is druk op de weg en bij het buffet. Al gauw zijn ook oom en tante er, samen met een kleinzoon van 8 jaar. Die overigens het beste Engels van hen allemaal spreekt. Opnieuw hebben ze ons meegenomen naar een sjieke boel. Het eten is heerlijk en de eerste gesprekken vinden plaats. Het duurt even voordat duidelijk is dat Babette een goede vriendin is en niet Robhin zijn vriendin. Maar ook dat wordt opgehelderd. Daarna gaan we naar een koffietentje boven een speelgoed en knuffelswinkel. Heerlijk rustig en heel gezellig. We wisselen kadootjes uit. Robin krijgt een mooie armband en wij de beroemde ananascakejes en thee. De gesprekken worden steeds losser en het Engels van de twee dochters gaat iets makkelijker. Daarbij helpt Google translate en de mobiele telefoon als ze er niet uitkomen. Er ontstaan leuke gesprekken. Ook de kleinzoon heeft het naar zijn zin. Er wordt gek gedaan met hem en er wordt Pokémon gespeeld. De tijd vliegt en we besluiten om er een uur extra aan te plakken. Gelukkig is Joe flexibel en is dat geen probleem. Om 18u nemen we uiteindelijk afscheid van elkaar. Contact houden wordt nu hopelijk makkelijker omdat er mailadressen en facebookaccounts zijn uitgewisseld.
Bij het hotel terug aangekomen stappen we direct in de bus voor de laatste verplaatsing terug naar Taipei. Door de drukte in de stad en op de snelweg staan we veel stil. Het laatste uur in de bus wordt de muziek van Queen gedraaid wetende stemmen los maakt en de tijd sneller laat gaan. We komen uiteindelijk met zo'n drie kwartier vertraging in Taipei aan. We gaan toch nog even de straat op om te genieten van de drukte en nog iets kleins te eten.
In de stad is Het zo mogelijk nog warmer. Weer even wennen dus, het is no om 22.00u nog 29 graden. Maar vooruit ook dat kunnen we vast nog wel aan de laatste dagen hier.

• 06 Augustus 2018 - 16:41

Alice:

Wat fijn dat Robin zijn familie weer heeft ontmoet! Zo bijzonder! Echt geweldig!

• 06 Augustus 2018 - 17:02

Maarten/ria:

Dat is weer zo’n dag waar je met plezier op terug kijkt, een fijne ontmoeting met jefamilie, heel bijzonder.
    Ja het schiet nu op nog 2 daagjes en dan weer richting Holland!
    Zo te lezen weer een geslaagde reis.
    Groetjes van ons

• 06 Augustus 2018 - 20:08

Janny :

Wat een bijzondere ontmoeting!