Veilig aangekomen - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

17 December 2016 | Taiwan, Taiwan

Hoi Allemaal!

Na veel filmpjes kijken, boeken lezen en nootjes eten zat de 12 uur durende vliegreis erop. In het vliegtuig hebben we om 2:12 uur (Nederlandse tijd) Noodles als ontbijt gekregen (of een gebakken ei) .Vanochtend zijn wij om 11:30 uur (Taiwanese tijd) geland in Taipei. We kwamen aan in een hele mooie aankomsthal en waren al snel door de douane heen. De tassen waren er vrijwel meteen en onze chauffeur stond al klaar met het busje.

Toen we buiten kwamen kregen we gelijk ons eerste cadeautje, een heerlijk zonnetje en 20 graden! Wij waren hiervan erg onder de indruk in de winter, maar volgens de chauffeur was het maar koud. Hij vertelde dat het gisteren pas echt koud was (15 graden)... poe poe ;)

Binnen een mum van tijd waren de tassen ingeladen en konden we vertrekken naar het Royal Inn Taipei Hotel.

Het eerste wat opviel tijdens de taxirit was de enorme hoeveelheid scooters op de weg. Overal waar we keken zagen we scooters. Onze taxichauffeur vertelde ook dat er ruim 10 miljoen scooters rijden. Soms rijden ze ook gerust met zijn drieën op 1 scooter.

Niet alleen de scooters waren indrukwekkend, maar ook de natuur. Er stonden zoveel verschillende soorten bomen door elkaar! Overal op de heuvel was groen te zien en hier en daar zagen we een tempel langs de weg staan.

Na ongeveer 50 min. kwamen we aan bij het hotel en werden we heel vriendelijk ontvangen door het hotelpersoneel. We hebben een mooie kamer met twee tweepersoonsbedden en uitzicht op de 101.
Misschien een leuk klein feitje: we hebben toiletbrilverwarming!!!!! =)

In de middag zijn we nog even Taipei in geweest en in de avond hebben we maar even op safe bij de Mac Donalds gegeten. Na het eten hebben we nog door een klein parkje gelopen en zijn we langs wat winkels geweest. En ja, in Taiwan vieren ze ook kerst!!!!!

Op straat zijn er stoplichten met een lopend mannetje. Het stoplicht telt de seconden af en daaronder gaat het mannetje steeds sneller lopen als je op moet schieten =P

Nu zijn we toch wel een beetje moe. Maar dit was een mooie eerste dag van onze reis!

Dikke knuffel van ons! :)

• 17 December 2016 - 13:52

Maarten En Ria:

Wat fijn dat jullie veilig zijn aangekomen, ga nu verder heerlijk genieten! Ja die scooters dat is echt erg, zitten soms wel vijf mensen op! En verder wordt a
    Er alles op vervoerd wat je je maar kunt bedenken tot varkens en schapen toe.

Dikke kus van ons

• 17 December 2016 - 13:54

Oma BaKKER:

LEUK VERSLAG WEER IK GENIET ER VAN BEN BENIEUWD OF JULLIE OOK NOG SCOOTER GEREDEN HEBBEN VOLGENS MIJ LEVENSGEVAARLIJK VOORZICHTIG AAN HOOR HET IS HIER SOMBER WEER MAAR DE KERSTBOOM BRAND MET DE LICHTJES AAN . VERDER GOED HIER HET JAAR IS ALWEER BIJNA OM EN JULLIE TIJD DAAR SCHIET OOK AL WEER OP MAAR EERST VIEREN WE NOG KERSTFEEST JULLIE OOK EEN GEZEGENDE KERST MET ELKAAR LIEFS VAN OMA BAKKER

• 17 December 2016 - 13:59

Bert, Elza, Danielle En Robin Van Vliet:

Dag oma Bakker, we weten niet wie u bent. Ik denk dat uw bericht voor iemand anders is. Wij zijn vandaag pas weggegaan, dus het kan niet kloppen. Maar desalniettemin wensen we u een fijne kerst toe.
    Groet, Bert, Elza, Danielle en Robin van Vliet

• 17 December 2016 - 15:03

Alice:

Fijn te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen! Zo'n lange vlucht is wel pittig, hè. Maar nu zijn jullie er! Leuke foto's! Maak er maar heel veel! Veel plezier!

• 17 December 2016 - 16:18

Arianne :

Fijn te lezen dat de reis goed verlopen is en jullie nu de eerste indrukken op kunnen doen.
    Veel foto's maken, en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Lieve groetjes,

• 17 December 2016 - 19:36

Dorien:

Super leuk om jullie zo te kunnen volgen. Taipei is zo'n leuke stad!

• 18 December 2016 - 13:51

Paen Ma:

lieve kinders . fijn om jullie zo te volgen.

gelukkig zijn jullie goed aangekomen.

we wensen jullie een goede tij

liefs pa ma