Wandelen door Taipei - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Wandelen door Taipei - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Wandelen door Taipei

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

18 December 2016 | Taiwan, Taiwan

Vandaag de dag begonnen met het ontbijt in het hotel. Even afwachten als je beneden komt wat er op het buffet staat. Gelukkig voor ons was er ook gewoon brood e.d. Na het ontbijt zijn we met kaart en een routebeschrijving richting Chiang Kai Shek memorial hal gelopen. Goed te doen, klein half uurtje. Daar hebben we ons goed vermaakt. Niet in de laatste plaats omdat het hier vandaag 25 graden was. Echt koud volgens de Taiwanezen, het is hier winter. Overal om ons heen mensen met dikke jassen aan, laarsjes enz. Terwijl wij daar met korte mouwen tussendoor wandelen. En zoals Robin al had gehoopt, zijn Bert en ik degenen die nu opvallen. Alhoewel ze ook wel naar ons als combinatie kijken. Ik spreek geen Chinees, maar non-verbaal is duidelijk dat we het bespreken waard zijn. Bij de memorial hal zijn talloze foto's gemaakt door Robin en Danielle. Er is ook genoeg te zien. De concerthal en het theater, gebouwd in oude stijl met veel kleur. En een park er omheen. Speciaal gewacht op de wisseling van de erewacht. Dat moet je tenslotte gezien hebben als je in Taipei bent geweest. Daarna zijn we doorgelopen naar het Taiwan national history museum. Niet het meest interessant, maar het museum zit een mooi gebouw. En voor nog geen euro per persoon entree, is het ook wel weer de moeite waard om er even door heen te lopen. Het museum ligt naast het Taipei botanic garden. En alhoewel je goed kunt zien dat er veel uitgebloeid is, was het ook daar goed toeven. Veel verschillende planten, bomen en bloemen. En veel mannetjes met enorme telelenzen. Er was een vogeltje te vinden, geen idee of het bijzonder was. Je zou het zeggen als je alle mannetjes voortdurend heen en weer ziet rennen achter het vogeltje aan. Na de botanische tuin teruggewandeld richting het hotel. De bedoeling was om tussendoor een tussenstop te maken bij de Starbucks. Favoriet bij Robin en Danielle. Maar dat zat vol met studerende jongens en meiden. Laptop open, studieboeken ernaast. Daarom maar doorgewandeld en een tussenstop gemaakt bij de MC cafe voor een kop icekoffie of een mangofrappe, Nu moe maar voldaan even onderuit in de kamer en foto's van vandaag bekijken. Al met al hebben we ruim 10km gelopen en dan heb je nog nauwelijks de hele stad gezien. Meer dan 325 foto's van 1 dag, dat kost dus wel even tijd om die allemaal te bekijken. Ik zal een kleine selectie toevoegen aan het verslag. Straks ergens eten en dan is de dag weer om. Benieuwd wat de dag ons morgen zal brengen. Ik ben weggegaan met het idee dat ik op reis ging en had nog niet het idee dat ik op vakantie ging. Vooral gespannen door alles wat er de komende dagen op het programma staat. Maar het vakantiegevoel is volop aanwezig, we genieten van alles wat we zien en van elkaar.

• 18 December 2016 - 11:41

Astrid:

Wat ontzettend goed te horen dat jullie nu al lekker aan het genieten zijn. Zo leuk om er op deze manier een beetje "bij" te zijn. En de foto's erbij geven ook een leuk beeld bij de verhalen. Kijk nu alweer uit naar het verslag van morgen, wat zal het spannend zijn.
    Dikke kus, Astrid

• 18 December 2016 - 12:18

Tineke:

Super idd om zo mee te lezen, kijk er nu al iedere dag naar uit!
    Xxx

• 18 December 2016 - 13:47

Corine:

Wat leuk om jullie bijzondere reis zo te volgen! Heb een goede tijd met elkaar, ook tijdens de komende waarschijnlijk enerverende dagen.
    Groet van de korfjes!

• 18 December 2016 - 15:15

Linda:

Wat goed om te lezen en om mee te beleven!!
    Groetjes Linda

• 18 December 2016 - 20:18

Maarten En Ria:

Wat ontzettend leuk om elke dag jullie belevenissen mee te maken en te zien op de foto's, fijn dat het toch een beetje vakantie en genieten is!

Groetjes en dikke kus papa en ria

• 18 December 2016 - 22:20

Cindy:

Dag Elza en family,
    Wat fijn om dit te lezen...
    Heel veel plezier en bijzondere genietmomenten gewenst!
    Groetjes
    Cindy