Catvillage en Shifen - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu Catvillage en Shifen - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Bert, Elza, Danielle en Robin Vliet - WaarBenJij.nu

Catvillage en Shifen

Door: Elza

Blijf op de hoogte en volg Bert, Elza, Danielle en Robin

25 Juli 2018 | Taiwan, Taiwan

Vandaag stond Joe rond 10 uur al weer voor ons klaar. Catvillage stond als eerste op het programma. Een mijndorpje waar ooit iemand is begonnen en nu talloze katten leven, waaronder grumpy-katten. Als echte kattenvijand niet echt mijn ding. Sommige plekken zijn echt vies en in mijn beleving springen de vlooien in het rond. Babette vond het wel echt leuk en blijkt een kattenvriendin. Daarnaast volop winkeltjes met kattenspullen waaronder volop kitsy-cats zoals wij ze noemen. Je kent ze misschien wel de jattenbeeldjes die met hun poot heen en weer gaan. Daar heb ik eerlijk gezegd wel mijn hart een beetje aan verloren. Verder op elk bord, wegwijzer enz. katten. Na zo'n drie kwartier rond gekeken te hebben richting Shifen. Heel misschien ken je het wel van een reisprogramma. In dit dorpje loopt de spoorlijn dwars door het winkelstraten. Op de rails worden wensballonnen opgelaten. Daniëlle had dit plekje op haar verlanglijstje staan. We hebben met elkaar een ballon vol geschreven met wensen en hem daarna opgelaten. Vervolgens nog wel even op de trein gewacht om hem door het straatje te zien gaan en een foto er van te nemen. Daarna een kleine 5 minuten verderop naar de grootste waterval van Taiwan. Een mooi gezicht dat vallende water. We hadden er graag onder gaan staan. Weinig tot geen bewolking vandaag en wel een hoge vochtigheidsgraad. Je kunt hhe as wel voorstellen hoe dat voelt, het lijkt alsof we met klefing van al in de stoomcabine in de sauna zitten. We willen echter graag veel zien dus doorstaan we deze dagen steeds deze hitte. Maar echt wennen doet het niet. Op de terugweg naar het hotel gegeten in een markthal in Riufen. Een typische lokale plek met verschillende hele kleine eettentjes. Elk kon zijn eigen keuzes maken. Van stick Rice, Fries Rice tot dumplins en beef-noodles. Allemaal even lekker, met dank aan Joe. Daarna terug naar ons hotel in Jiufen waar iedereen even een uurtje nodig had om bij te komen. Daarna zijn Daniëlle en Dave samen de straatjes weer ingegaan. Ik ben samen met Robin en Babette de winkeltjes langs gegaan om souvenirs te kopen. Dat is met name Babette goed gelukt, ze heeft hele mooie dingen gekocht.
Daarna weer even eten en dit afgesloten met een mangosmoothie of aardbeien-melk smoothie. Tot slot nog weer even een paar potjes Skipbo gespeeld en de koffers weer ingepakt. Morgenochtend richting Hualien en de Tarokokloof. Dat is met name wandelen, we duimen maar voor een beetje bewolking.